Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Μαϊντάς Νίκος - σπασμένα ρολόγια (2007)

πληροφορίες από www.avopolis.gr

Τον Νίκο Μαϊντά τον ήξερα ως μέλος των Magic De Spell, ως έναν ικανό και καταρτισμένο μουσικό. Ως σόλο καλλιτέχνη και δημιουργό τον έμαθα με το Σπασμένα Ρολόγια, που, αν δεν κάνω λάθος, είναι και το πρώτο του προσωπικό βήμα στη δισκογραφία. Ένα βήμα όμως ιδιαιτέρως προβληματικό, ανέμπνευστο και χαμένο στις προσωπικές του εμμονές, κατά την άποψή μου τουλάχιστον.

Ας εξηγηθώ όμως πιο διεξοδικά για τους παραπάνω χαρακτηρισμούς, ξεκινώντας από τον μελωδικό κορμό της δουλειάς. Οι μελωδίες στα Σπασμένα Ρολόγια είναι ξεχασμένες σε ένα rock ύφος που έχει πολυφορεθεί και έχει ξεφτίσει. Δεν λέω πως δεν είναι έντιμες και φροντισμένες, θυμίζουν όμως υπερβολικά ελληνικά rock μονοπάτια της δεκαετίας του 1980. Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο Νίκος Μαϊντάς είναι παιδί εκείνου του ήχου και δεν θα ήμουν προσωπικά τόσο αυστηρός με την ηχητική κατεύθυνση, αν η τελευταία είχε υπηρετηθεί με αξιόλογα τραγούδια.

Αλλά κατά την εκτίμησή μου τα τραγούδια που προέκυψαν όχι μόνο αξιόλογα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, μα σε βγάζουν κιόλας συχνά από τα ρούχα σου. Ποια η ανάγκη να ακούσουμε αλήθεια όλες αυτές τις παλιοροκάδικες μίρλες, όταν παραθέτονται τόσο κοινότοπα και δίχως ειρμό; Τι πάει να πει «Κυριακή, μαύρο πουλί/Κυριακή σ’ άσπρο χαρτί/Κυριακή μια ζωγραφιά/Κυριακή, άλλη μέρα καμιά» (“Κυριακή”); Τι είδους γκρίνια και απέναντι σε ποιον σκιαγραφούν τα λόγια «Τους φοβάσαι, αλλά αυτοί σε φοβούνται πιο πολύ/Τους φοβάσαι, ούρλιαξε όταν έχει σιωπή» (“Τους Φοβάσαι”); Και, τέλος, τι είδους άποψη για τα πράγματα θεωρούν πως κουβαλούν στίχοι τόσο κακόγουστοι όσο το «Κοπελίτσες δροσερές, ορθόδοξες και ηθικές/Τα βυζάκια έξω τα ’χουν, τρέχουνε τα σάλια» (“Τα Σκυλάκια”);

Τέλος, να σημειώσω και κάτι για τα δύο μελοποιημένα ποιήματα της δουλειάς: δεν νομίζω πως οι σκοτεινές ποιότητες του “Όνειρο Μέσα Σ’ Όνειρο” του Edgar Allan Poe υπηρετήθηκαν σωστά από την παρούσα μελοποίηση και ερμηνεία. Και πιστεύω ακράδαντα πως η Κατερίνα Γώγου και το “Εμένα Οι Φίλοι Μου” δεν απαγγέλονται/τραγουδιούνται έτσι. Ένα τόσο φλογισμένο, παθιασμένο και βιωματικό ποίημα απαιτεί ανάλογες προσεγγίσεις. Και στα δικά μου αυτιά είναι ηλίου φαεινότερο πως κάθε άλλο παρά στο πνεύμα τέτοιων διαδρομών κινήθηκε η παρούσα εκτέλεση.

Myspace:
http://www.myspace.com/nikosmaintas

Tracklist:
1. Ένας για όλους
2. Εμένα οι φίλοι μου (συμμετοχή Μάνος Ξυδούς)
3. Που γυρνάς?
4. Σπασμένα ρολόγια
5. Τους φοβάσαι
6. Όμορφo αγόρι
7. Κυριακή
8. Τα σκυλάκια
9. Όνειρο μέσα σ'όνεριο
10. Όλοι γράψαν το φεγγάρι

Download:Maintas_Nikos_-_spasmena_rologia__2007_.rar

Δεν υπάρχουν σχόλια: